1 febr

Gisterenavond is het toch nog gelukt om het verslag te plaatsen, eerst hebben we gedouched,nou dat was een hele belevenis want de kachel deed het niet en ook de douche gaf geen warm water, hooguit een beetje lauw maar echt te koud om onder te staan maar met de tanden op elkaar heb ik het toch maar gewaagd en Jos daarna ook.
Het was onderhand 15 graden in de kamer en dat zijn we niet meer gewend.
Het resort zag er leuk uit maar was toch wel wat apart, het was in handen van Chinese bergbewoners en we misten wel wat dingen maar hebben ons gewoon aangepast.
's Avonds was er niets te beleven en de meeste gingen om half negen al naar bed, nou dat is echt niets voor ons, dus de weblog voorbereidt, de foto's uitgezocht en om 10.00 uur naar de lobby, 10 minuten later gingen de lichten uit en we mochten dan tot half 11 blijven zitten maar ze stonden constant om ons heen te draaien, (ik probeerde nog een gesprek met ze aan te knopen maar ze spraken niets anders dan Chinees, zelfs geen Thais dus dat was verspeelde moeite), op de minuut af is het gelukt en om elf uur zijn we dan zelf ook maar plat gegaan.

Vanochtend na het ontbijt weer in de pickup trucks de hele berg af, het was 12 graden dus bibber de bibber.

ZIJN WIJ HIER OVERVALLEN? HEBBEN WIJ DE DADERS GEFOTOGRAFEERD?
Het lijkt er wel op maar zo zien de meeste mensen er hier uit, tegen de hitte en stof maar het ziet er meer uit als overvallers of terroristen.
We stonden te wachten in een kleine file omdat er een ongeluk gebeurd was en deze gasten stonden achter ons in een auto.

De eerste stop was een nieuwe tempel die nog niet op het programma stond maar zo mooi was dat iemand uit de groep gevraagd had om daar een halt te maken, WOW het leek wel een ijspaleis en eigenlijk wel de meest indrukwekkende die we tot nu toe gezien hebben.
De Wat Rong Khun waar uiteraard heel veel foto's van zijn gemaakt.
Hierna moesten we nog 3,5 uur doorrijden voordat we in Chiang Mai aan zouden komen, nog 2 keer gestopt onderweg en uiteraard nog een keertje geluncht in een weer prachtige omgeving.

In Chiang Mai aangekomen eerst gestopt bij de textielfabriek en O,O,O, wat is dat slecht voor de portemonnee. Je kan hier heel veel leuke parasols kopen maar ook onbeschilderde en die laten beschilderen wat we(nou ja ik dan) uiteraard gedaan hebben. Ik heb er eentje met een leuke panda laten schilderen en ook nog mijn portemonnee en spijkerbroek.
Nog wel meer gekocht maar dat zijn cadeautjes. :)
We gaan hier zeker nog terug als we over een weekje hier nog een dagje zijn.

Daarna naar de zijdefabriek waar we eerst uitleg kregen over het hele proces van rups tot sjaaltje of kledingstuk, ook hier nog een cadeautje gekocht.

In het hotel (wat trouwens prachtig is) even gedouched en daarna na een Thaise dinershow met veel dans en muziek, zelf zaten we aan tafeltjes op de grond en na het eten even lekker languit op een soort van kussens de rest van de show bekeken.




Om een uur of half 10 waren we weer in het hotel en zijn we met een groepje van een man of 12 nog naar een terras gegaan want dit was toch een beetje te vroeg om te gaan slapen, de meeste van de rollatorgeneratie die ook mee is gaan wel om die tijd plat maar daar doen wij niet aan mee. Dat zijn er trouwens maar een stuk of 8.
Elke dag vallen er weer nieuwe slachtoffers met braak-en diarreeverschijnselen maar we zijn er bijna doorheen, iedereen is ongeveer aan de beurt geweest. Toch wel een virusje denk ik die door de bus heeft gezworven. Wij zijn in ieder geval weer helemaal opgeknapt.

Morgen vroeg op en weer een druk dagje, naar het olifantentrainingskamp, ritje op een olifant(kan niet wachten) op een vlot over de rivier, 2-uur durende Thaise massage en 's avonds naar de avondmarkt.

9 opmerkingen:

Chantal zei

Fijn dat jullie je weer helemaal lekker voelen en weer vol kunnen genieten. Wat gaaf Paula, dat je nu zoveel panda´s hebt op spullen die je vaak gebruikt.

Wat een verschrikkelijk gave tempel hebben jullie op de foto staan zeg. Het lijkt inderdaad op een ijspalies. Wauw, met die blauwe lucht op de achtergrond.

Ik ben erg blij dat ik niet in jullie schoenen stond bij het douchen. Geen idee of ik ´m had overgeslagen, maar het idee alleen al.......brrrrr.

Groetjes Chantal

Anoniem zei

Hoi Paula/Jos,

We waren het adress van de weblog kwijt, die ik vandaag eindelijk gevonden heb.

Ik heb de weblog helemaal gelezen, het ziet er fantastisch uit,die tempels ook, zijn jullie nog niet tempel moe? :P.

Lijkt wel een tempel die speciaal gemaakt is voor een film.

Veel plezier nog,

Groetjes, Lisa

Jaap zei

Hoi hoi,

Leuk dat het toch nog gelukt is. Wat een mooie wat was dat. Schitterend die handen en mooi wit gebouw, schitterend!

Haha dat douchen zou ik toch maar een dagje overgeslagen hebben alhoewel.... Niet lekker maar gelukkig hebben jullie die beproeving ook weer doorstaan ;)

Hopelijk zitten jullie nu weer in een resort met warm water :)

Heel veel plezier maar weer en ik ben heel benieuwd naar de foto's waar jullie op de olifant zitten.

Groetjes,

Jaap

Anoniem zei

Wat een leuk dagje hebben jullie hier weer achter de rug.

Ik ben zeer benieuwd hoe mooi die parasol geworden is. Die panda op je spijkerbroek ziet er goed uit.

Fijn, dat jullie door de braak en dia.....perikelen heen zijn gekomen en nu dus heerlijk kunnen genieten van al het pracht en praal.

Ik ben ook zeer benieuwd wat jullie van de olifanten vonden. Dat zal vast super zijn, nu jullie niet meer zo misselijk zijn.

Have fun!

xxx
Jer

Anoniem zei

Haaaai allebei,

Ik heb weer genoten van het leuke verslag en de mooie foto's. Wat een gave tempel was dat zeg!

Gelukkig zijn jullie weer helemaal opgeknapt en kunnen jullie weer lekker genieten.

Ik ben heel benieuwd hoe het bij de olifanten was!

Groetjes,
Sonja
xxx

Anoniem zei

Ik vergeet nog te typen dat ik die panda op je spijkerbroek erg leuk vind Paula! :-s

Sonja

Anoniem zei

Wat leuk die panda op je spijkerbroek Paula :) Gelukkig zijn jullie weer helemaal opgeknapt! Dat is inderdaad wel een heel mooie tempel. Apart zo helemaal in het wit en met die handen. Het eten ziet er ook heel lekker uit. Ik ben benieuwd hoe het bij de olifanten was en die Thaise massage....ik ben jaloers ;)

Veel plezier weer!

Liefs,
Karin

Anoniem zei

Wat is het toch mooi allemaal.

Veel plezier op de olifanten schijnt echt een belevenis te zijn.
Mijn moeder vond het destijds geweldig.

groetjes,Willy

Unknown zei

Wat een prachtige tempel, inderdaad net een ijspaleis! Ik zou het ook gedaan hebben zo'n parasol laten beschilderen, leuk!
Gelukkig zijn jullie weer opgeknapt. Heel veel plezier met de olifanten, lijkt me helemaal geweldig!
groetjes Danielle