25 jan

Vanochtend vroeg om 6.15 uur werden wij door de receptioniste uit ons bed gebeld,want we moesten op tijd zijn om met het programma mee te draaien.
Dit is dus toch wel een heel ander soort vakantie dan we gewend zijn.
We worden geleefd,er wordt voor ons nagedacht en we moeten rekening houden met 22 andere mensen die in onze groep meedraaien.
Eerst maar even aan het ontbijt en er stond zowaar gewoon brood met jam op tafel maar ook de rijst en noodles stc ontbraken niet.
Om 8 uur vertrokken we met de bus en de hele groep naar de eerste tempel,wat ze in Thailand een Wat noemen.
Deze vakantie gaan we dus Wat lopen.
De eerste tempel is de Wat Traimit,een Boedhitische tempel met een hele grote gouden Boeddha.

Daarna gingen we verder met de bus naar het koninklijke paleis
Wat een mensenmassa daar op de been was is niet voorstelbaar,hoe bedoel je toeristisch.

Een enorm contrast tussen arm en rijk waarmee weer bewezen wordt dat het niet allemaal goud is wat er blinkt.

Na het bezoek van het paleis ging de tocht verder met de boot over de Chao Phraya rivier en onderweg werden we nog geenterd door een soort parlevinker.

Het bezoek aan onze volgende Wat liet niet lang op zich wachten, het was de Wat Arun de tempel van de dageraad.

Na het bezoek aan deze tempel was het ondertussen tijd geworden voor de lunch en ondanks een grote invasie van onfatsoenlijke Russen was het erg lekker en ook erg gezellig.
Toen we daarna richting hotel liepen, passeerden wij de keuken van het hotel wat een goede maar frisse indruk gaf, van wat ons nog te wachten staat.

Niet iedereen in de groep heeft onze voorkeur om het maar even voorzichtig uit te drukken maar over het algemeen gaat het wel lukken.
na de lunch hebben we nog een wandeling door Chinatown gemaakt te samen met Lex en Annemieke en wederom waren wij weer verbaast over de enorme hectiek in het verkeer en de ware handelsdrift van onze Thaise chinezen.

In de avond zijn we met z'n allen gaan dineren in het restaurant van het hotel en vanavond weer vroeg naar bed want ook voor morgen staat er het een en ander op het programma.
Morgen volgen de andere foto's

Halloa,

Terwijl ik dag 1 lees komt dag 2 ook op het scherm tevoorschijn. Alsof het zo gepland is. Zitten jullie nu lekker in het hotel bij te komen?
Als ik het zo lees is het allemaal al indrukwekkend. Ik zie op de foto's dat het lekker weer is dus lekker bij het zwembad liggen, hahaha. Lijkt me wel erg vermoeiend als je direct na de landing al van alles moet gaan doen maar ja dat is misschien even wennen. Geniet er van en niet teveel lijst en eend eten. Een lekkere steak mag ook af en toe. Toch nog een beetje amerika gevoel.

Groetjes,
Jan

Haaaaai die haaaaai,

Wat een leuk verslag weer en al weer mooie foto's! Wat ziet die blauwe lucht er super uit en heerlijk om Paula met korte mouwtjes te zien staan, ik ben jaloers! ;-)

Het is wel een druk programma maar je ziet ook een hoop! Hopelijk is het niet "te" druk en slapen jullie 's nachts goed.

Héél véél plezier maar weer en tot het volgende verslag!

Veel liefs,
Sonja
xxx

Jaap zei

Hoi hoi,

Grrrrrr heb ik net een heel verhaal getypt loopt de PC vast.....

Nou ja het kwam erop neer; fijn dat je ook brrod hebt in de ochtend want dat is toch wel prettiger dan al die noodles enzo,

Jullie hebben ook al heel wat wat gezien ;) en het is heel wat bling bling daar bij die Thai.

Lekker om te zien dat het zonnetje zo lekker schijn. Laat ik zeggen ik ben super jaloers op dat zonnetje.

Geniet lekker verder en ik kijk uit naar jullie volgende verslag:)

Veel plezier,

Groetjes,

Jaap

Good Morning,

Zo, de eerste tempelsbezichtigingen zijn al achter de rug en deze zullen vast niet de laatsten zijn. :-)

Fijn, dat er ook nog boterhammen geserveerd worden, zodat je niet 3x daags noodles of rijst hoeft te eten.

Heerlijk zonnetje hebben jullie daar. Hier is het maar koud, want ik kan straks de auto weer afkrabben.