28 jan

Vanochtend om 6 uur ging de telefoon met de wake-up call, inderdaad was dat lekker uitslapen Sonja. :) Na het ontbijt om 7.30 uur vertrokken, was een super mooi resort dus wel jammer dat we daar niet nog een nachtje konden blijven.

Vandaag een echte rijdag dus dat was even doorbijten, we zijn na 2 uurtjes gestopt voor een koffiebreak en na nog een uurtje aangekomen in Ayutthaya(oude hoofdstad van Siam)
waar we twee tempels gingen bezoeken, weer heel anders dan de anderen die we gezien hebben. Het zijn eigenlijk meer ruïnes.
Eerst de Wat(tempel) Phra sri Sanphet en een kwartiertje later de Wat Mahathat. Bij allebei een half uurtje rondgelopen en daarna weer gauw de bus in want de temperatuur is vandaag opgelopen tot 35 graden. (hoe vervelend toch :))







Na de lunch moesten we nog 4 uur rijden om in Phitsanulok aan te komen waar we vannacht verblijven. Na 2 uurtjes weer een koffiestop en om 18.00 uur waren we hier dus het viel allemaal nog wel mee.
We hadden ruim een uur om even bij te komen en te douchen en om 19.15 vertrokken we per fietstaxi naar de avondmarkt, Jos zat achterop bij een oud vrouwtje en ik bij een oud mannetje maar ze konden nog goed weg met de trappers. Er is hier maar plaats voor één persoon achterop de fietstaxi dus daar gingen we in een colonne met 24 taxi's, echt een superleuk gezicht met al die lichtjes achterop en het was een geweldig leuk ritje.

Op de avondmarkt hebben we de "Vliegende morning glory groenteshow" bijgewoond en dat was echt lachen. Er staan koks wat eten te bereiden en als het klaar is gooien ze de hele kwak meters ver en hoog weg en iemand moest dat opvangen, uiteraard was Jos de klos en natuurlijk een toeristisch gebeuren maar het was erg grappig.
Waarom hij als vrouw verkleed werd ben ik nog niet achter maar dat zal ook wel de show zijn.





Hierna weer op de fiets naar het restaurant voor vanavond, een lokaal restaurant aan het water en geen buffet maar alles werd op tafel geserveerd, wel allemaal verschillende schalen met heerlijk voedsel maar dus geen a la cart, dat is ook wat moeilijk denk ik met 24 mensen.

Na het eten weer op de fietstaxi en na een half uurtje genieten kwamen we hier weer in het hotel aan, niet echt bijzonder maar morgen schijnen we weer in een resort te zitten en dat klinkt niet verkeerd.
De wekker gaat om 6.30 uur.

11 opmerkingen:

Bianca zei

Wauw, wat een geweldig dag hebben jullie weer achter de rug!
Die tempels zien er ook al zo mooi uit.

Goh wat vervelend dat jullie vandaag een temperatuur hadden van 35 graden ;)

Wat zal dat inderdaad een grappig gezicht geweest zijn om met 24 fietstaxi's in colonne te rijden, super zoiets!

Die "Vliegende morning glory groenteshow" klinkt ook heel erg leuk! Natuurlijk was Jos weer de klos, dat kan haast niet anders hahaha ;)

Veel plezier maar weer!

Dikke knuffel,
Bianca

Robert-Jan en Yvonne zei

Dat is wel steeds vroeg die wekker, maar ja, hoort bij dit soort vakanties ! Enne ... 35 graden ... Hier is het ietsje frisser ... Zo'n 35 graden frisser !

Die foto van Jos is geweldig, die kan je nog lnag 'gebruiken' ! Haha !

Marjan (hekkie) zei

Lieve Paula en Jos,
Wat is het toch een geweldige reis die jullie aan het maken zijn. Wat een indrukken en wat een hectiek in Bangkok.
Voor mij is het al weer een aantal jaren geleden dat we in Azië waren, maar ik herken het allemaal wel en krijg spontaan heimwee. Heel anders dan in Amerika maar daarom niet minder interessant.

Het programma is erg druk begrijp ik maar dat is meestal zo met georganiseerde reizen. Vroeg op en je wordt min of meer geleefd. Aan de andere kant zie je wel heel veel van het land natuurlijk en dat is ook niet verkeerd.

De foto's zijn prachtig en zo kunnen we mooi meereizen met jullie en krijgen een goede indruk van jullie reis.

Ik moest wel erg lachen om die plaspauze bij mensen in huis. Ik zie het voor me. De tempels zijn geweldig he en ook de natuur natuurlijk. In elk geval een hele bijzondere belevenis deze vakantie.

Geniet er lekker verder van en wij reizen wel virtueel met jullie mee.

Liefs Marjan

Chantal zei

Wow, wat een vroeg uit de veren vakantie. Da's nog vroeger dan thuis opstaan. Gelukkig doen jullie wel leuke dingen.

Zeg Jos, die jurk staat je aller charmants.

Wat jammer dat jullie 35 graden hebben....dat is het hier ook bijna...NOT

Die fietstaxi's moeten wel een hele belvenis zijn zeg en ook een trein met open ramen.

Veel plezier nog!

Groetjes Chantal

Jaap zei

Hoi hoi,

6 uur op, ik moet er niet aan denken. Zeker niet op vakantie. Maar 1 voordeel heb je natuurlijk wel je hoeft niet zelf te rijden en te bedenken wat je gaat doen dan valt het misschien ook wel weer mee ;)

Dat was weer een stevig ritje vandaag. Mooi die ruines, ik vindt dat vaak erg leuk om te zien. Kunnen jullie niet een graad of 10 van die 35 naar ons sturen ;) Heerlijk hoor!

Die fitstaxi lijkt me ook erg byzonder. Ik heb me er nog nooit aan gewaagd. Trouwens zie je ze ook in de VS wel veel minder natuurlijk.

Haha schitterend Jos in dames kleding [thump up; laughing] ;)

Geniet weer lekker verder!!

Groetjes,

Jaap

Anoniem zei

Haai :)
Even tussen het schilderen door jullie weblog bijlezen ;) Ondanks het vroege opstaan echt geweldig allemaal! Wat zien die tempels er mooi uit (Khmer tempels? of zeg ik nu iets geks). Zo'n ritje met de fietstaxi lijkt me ook een hele belevenis en wat grappig dat Jos de pineut was bij het groentevangen, haha.
Veel plezier maar weer!

XXX,
Karin

Unknown zei

Hoi Paula en Jos,

Wat een totaal andere vakantie dan Amerika! Het zal wel wennen zijn om met zoveel mensen rekening te moeten houden, maar hopelijk zijn er genoeg momenten dat jullie even zonder de groep wat kunnen ondernemen!
Ik geniet met jullie mee!

Groetjes Danielle

Anoniem zei

Hoi Paula en Jos,

Wat een prachtige foto's weer!

Die tempels zien er prachtig uit en die foto's van de fietstaxi zijn echt geweldig!

Het is wel erg vroeg opstaan iedere dag, maar ja je hoeft dan ook niet zelf te rijden.

Ik begin echt zin te krijgen om volgende zomer richting Azië te gaan.

Veel plezier nog de komende dagen!!!

groetjes, Marlous

Anoniem zei

test

Anoniem zei

Hallo Paula en Jos,

Wat een leuk verslag weer, en mooie foto's. Wat zien en doen jullie toch leuke dingen daar.
Wat jammer dat jullie zulk rotweer hebben daar haha.
Wat grappig dat Jos weer net de pisang was.
Veel plezier weer, en slaap lekker! (heeft Jos bij thuiskomst nog wat dagen om bij te slapen eigenlijk?)

Groetjes, Ilse

Carine Smits zei

Hehe, 35 graden. Dat is eigenlijk echt niet fijn he, die temperatuur tijdens je vakantie. ;-)
Ik zou anders wel willen wisselen ! De foto's geven een beeld van Thailand, maar ik krijg toch meer het gevoel dat ik het zelf eens wil bekijken :)
Geniet nog van je dagen!