27 jan

Vanochtend ging om half 6 de wekker, want er stond het een en ander op het programma.
Als eerste het ontbijt en voor zover we het nog niet vermeld hebben alle maaltijden zijn in buffetvorm.
We namen eerst een yoghurtje vooraf om ons daarna te laten verleiden tot een omeletje, wat gescrambelde eieren een beetje uitgebakken spek en een slappe bak koffie.
Erg gezond allemaal en Sonja Bakkerproef.
Om 7 uur ging het hele circus op reis, met de bus naar de drijvende markt en namen we afscheid van ons mooie hotel in Bangkok, waar we tot nu toe verbleven hadden.
Weg uit de drukte en op naar het echte Thailand.
Na ongeveer een uur rijden bereikten we Ratchabury en gingen met een longtailboat dwars door de kanalen op naar de drijvende markt.


Van een snelheidslimiet hebben ze nog nooit gehoord en zo was het een halfuur lang genieten, om uiteindelijk bij de drijvende markt uit te komen.
Ja we wisten het natuurlijk al dit zou de zoveelste touristtrap zijn maar wat maakt het uit als je het maar gezellig hebt en dat hebben we.


Na deze markt reden we naar het oorlogsmuseum en de erebegraafplaats ter nagedachtenis aan allen die omgekomen zijn in de tweede wereldoorlog in Birma.



Het weer is hier fantastisch en de mensen allervriendelijkst en ook het contact binnen de groep begint lekkerder te lopen, op een paar uitzonderingen na.
De reis werd weer voortgezet en de lunch werd gevierd in een restaurant aan de River Kwai.
Waarna we konden wandelen over deze brug waar heel wat narigheid heeft plaatsgevonden,
Het maakte op ons toch wel een diepe indruk.

Het vervolg van onze reis verliep met een trein zonder ramen en dwars door het Thaise landschap


waarna we nog een uur moesten reizen om uiteindelijk in wederom een prachtig hotel te belanden,jammer dat de douche niet helemaal werkt zoals wij dat zouden willen maar hoe ik dat bij de recptie moet uitleggen,ga ik niet eens proberen.


Ik kreeg het internet niet aan de praat en dat heeft heel veel energie gekost om dat duidelijk te maken.
Vanavond om half acht aan het diner,wat zoals gewoonlijk weer een buffet was.
De rist en de noodles komen onze oren nog niet uit en we hopen dat dit ook zo blijft.
Morgen moeten om 6 uur weer uit de veren en gaan dan weer WAT lopen
2 stuks om precies te zijn.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Haai die haai, daar zijn we weer ;-)

Wat leuk dat jullie toch weer een verslag hebben weten te plaatsen en de foto's zijn al weer prachtig (ik val in herhaling ;-)).

Die drijvende markt is ook wel erg bijzonder zeg en ik kan me voorstellen dat de brug van de River Kwai indrukwekkend was om eens in het echie te zien.

Gelukkig kunnen jullie morgen een keer uitslapen hahaha (smilie met de slappe lach kan ik hier helaas niet plaatsen).

Dikke kus,
Sonja

Robert-Jan en Yvonne zei

Liep even achter, maar ben weer helemaal bij. Wat een indrukken en wat doen jullie VEEL zeg, ongelooflijk ! Heel apart om al die foto's te zien, echt een heel andere wereld en HEEL anders dan de US !

Veel plezier maar weer !

Jaap zei

Hoi hoi,

Het loopt wel lekker met jullie geloof ik, top hoor. Het lijkt mij enorm indrukwekkend die brug zeker met de geschiedenis in acht genomen.

Gelukkig was het vandaag zonnig zie ik ;) Leuk ook die markt. Ik kan me voorstellen dat die snelheids limiet misschien niet zo goed gecontroleerd wordt. Nou ja, als ze mekaar aanvaren doen ze waarschijnlijk ook niet zo moeilijk.

Buffetten ieder maaltijd zou ik wat minder vinden maar met een chinese maaltijd is dat allemaal toch wat minder problematisch. Dat kun je prima in buffet hebben alleen zou ik na een week toch wel zin krijgen aan iets als een steak of zo. Voordeel van buffeten is natuurlijk ook dat je nemen kunt wat je wil en als je er geen zin aan hebt laat je het links liggen.

Die trin lijkt me trouwens ook erg mooi. Ik vindt dat sowiso heel mooi maar ik stel me in Thailand zo voor dat je helemaal door de natuur rijdt met verder geen bewoning. Lijkt me echt helemaal super.

Nou ja geniet lekker verder en tot later (zwaai)

Groetjes,

Jaap

Carine Smits zei

Waaw, wat een reis ! Zoveel indrukken, zo anders dan hier.Die markt op het water lijkt me wel super om mee te maken. Die varkens dan weer liever niet :)
Mooie foto's !

Geniet er nog van en ik volg jullie. Als achteraf alles goed meevalt kan ik proberen Cis eens mee te tronen naar Azie :)

Marjon zei

leuk om jullie verslagen te lezen!
Wij zijn nu 5 dagen geleden uit Thailand vertrokken en het is net of ik weer even terug ben. Wat een druk programma hebben jullie zeg. jullie hebben nu in die 5 dagen al meer gedaan dan wij de hele vakantie :)Zal wel even wennen zijn zo met een groep.
Wat een prachtig land is Thailand hé en wat een vriendelijke mensen. Wij hebben er enorm van genoten. Ik had na 3 weken nog geen genoeg van het heerlijke Thaise eten dus dat zal bij jullie ook wel loslopen denk ik.
Ik ben heel benieuwd naar de rest van jullie verslagen, heel veel plezier de komende tijd.

Groetjes Marjon

Bianca zei

Hai lieve Jos en Paula,

Wat een mooie reis zijn jullie toch aan het maken! Het is allemaal zo anders daar.

Die drijvende markt ziet er lekker chaotisch en kleurrijk uit. Zo leuk om te zien hoe alles uitgestald is in de kleine bootjes. Ook leuk om te zien dat er vannalles gekookt wordt langs de weg. Volgens mij ruikt dat heerlijk :D

Ik kan me voorstellen dat het bezoek aan de brug heel indrukwekkend was. Iedereen kent de afschuwelijke geschiedenis daarvan en het is toch wel heel bijzonder dat jullie op die plek zijn geweest nu.

Die treinreis ziet er super uit!

Heel veel plezier maar weer!

Dikke kus,
Bianca

Anoniem zei

Hoi :)

Ik zie nu dat ik dit verslag ook nog niet had gelezen.
Wat een mooie foto's van de drijvende markt! Het zal misschien wel een touristtrap zijn, maar toch heel bijzonder.
De bridge on the river Kwai vonden wij ook heel indrukwekkend.
Ik mis alleen nog wat eetfoto's ;)

Veel plezier weer!

XXX,
Karin