9 febr

Er waren drie groepen van Fox in de trein aanwezig en van onze groep hadden er twee besloten dat het met een vliegtuig reizen toch wat meer comfort met zich mee bracht.
Wij moesten het maar afwachten wat deze trip die een kleine 13 uur zou duren ons zou brengen.
Het diner van deze reis zat in een zogenaamde dinerbox en de inhoud laat zich eigenlijk wel raden bestond uit kip en rijst, een banaan en een cakeje en een paar sandwiches.

Het was niet een echte supermaaltijd maar als je honger hebt dan maakt dat allemaal ook niets meer uit en je moet je ook aanpassen aan de omstandigheden.
Alleen de kip en de rijst waren koud dus dat maar overgeslagen,tenslotte hadden we ook nog wat zakken chips meegenomen.
De trein bleek een stoptrein te zijn dus dat beloofde wat te worden maar al onze vrees voor een groot drama bleek ongegrond te zijn, want we hebben van dat stoppen nauwelijks iets gemerkt.
Om 8 uur wilde er al enkelen naar bed,lekker gezellig en mooi op tijd, met de kippen op stok.
De bedden werden voor ons opgemaakt en uiteindelijk moesten we om 10 uur stil zijn en werd het licht getemperd.

Een soort schoolreisje maar dan anders en onwijs gezellig.
Het was een levende boel en het jachtseizoen was geopend want er waren kakkerlakken gesignaleerd en we hebben er een stuk of vier een kopje kleiner gemaakt.
Er was een bed boven en een beneden,en sommigen besloten om met z’n tweeën in het onderste bed te kruipen en dat kon ook wel maar het was dan wel wat krap,
Wij hebben dat niet gedaan en na goed overleg had Paula besloten om in het onderste bed te gaan slapen.
Gelukkig ben ik redelijk atletisch dus in het bovenste bed slapen was voor mij geen enkel probleem.
Overigens sliepen we allemaal in het zelfde gangpad er waren geen aparte verblijven.

De trein zoefde ondertussen verder en schommelde een beetje en we hebben zowaar ook nog wat kunnen slapen.
Om ongeveer half zes was de reveille en moesten we ons bed uit en om 6.45 uur arriveerde de trein in de plaats waar we begonnen waren nl. Bangkok.
Ook hadden we nog even een spannend moment want van al die mensen moesten de koffers en handbagage in twee minuten buiten staan,want de trein gaat daarna gewoon verder en ondanks dat dit even een enerverend moment was, is het allemaal goed afgelopen.
We gingen met een grote bus naar een hotel om dat ons aller laatste gezamenlijke ontbijt te nuttigen en daar was tevens ook het afscheid van onze reisleiding en diverse leden van de groep.
Zaterdag zullen we de meeste weer ontmoetten voor de terugreis met het vliegtuig op 6 personen na om dat die wat extra dagen hadden bijgeboekt.
Met 16 mensen in de bus gingen wij op reis naar onze eind vakantie bestemming en onderweg werden er 10 bij een ander hotel gedropt.
Uiteindelijk zo tegen 12 uur bereikte we Hua Hin en toen we bij ons hotel arriveerde wisten we niet wat ons overkwam.
We werden ontvangen met een welkomstdrankje door een paar Thaise schonen die ons later naar onze kamer zouden begeleiden.
Na eerst ons lekker te hebben opgefrist werd het wel een tijd voor de lunch en als je dan in een resort aan de zee zit is het niet onbegrijpelijk dat je een restaurant aan zee kiest.

Een frisse wind waaide door onze haren en we bestelde alle vier hetzelfde nl, een burger en een heerlijke smoothie.

Na de lunch hebben wij bij onze kamer nog wat zitten kletsen en onder het genot van een kopje koffie besloten wij om een lekker duik te nemen in het zilte nat.
Alleen er was niemand in het water en waarom dan niet.
Ik besloot de stoute schoenen (mijn Teva’s) aan te trekken en op onderzoek uit te gaan.
Het was een belevenis op zich, een hele oceaan voor je gevuld met warm water en zo besloten wij om lekker in zee te gaan zwemmen.
Daarna werd het immens grote zwembad wat in een soort jungle ambiance gebouwd was onderzocht en ook daar was het erg rustig,alleen onze twee mede reizigers zaten aan de rand een boekje te lezen.

Er waren toch nog wel een paar andere mensen aanwezig maar we hadden bijna het hele grote zwembad voor ons drieën, want Lex houdt niet zo van zwemmen en heeft wat foto’s gemaakt.
Er was ook een bar aanwezig en zittend in het water op een barkruk dat dan ook nog eens een schildpad bleek te zijn (geen echte hoor), ja dat moet je toch een keer meemaken.
Het was ook toevallig happy hour en dan is het nog eens extra leuk om aan de pina colada te zitten.
Na het zwemmen het verslag van de vorige dag geschreven en wat foto’s uitgezocht en de blog geplaatst.
Het was ongeveer half acht in de avond dat er ook nog gegeten moest worden en we waren te verreist om met een taxi naar het dorp te gaan,over de nachtmarkt te lopen en daar dan wat te gaan eten.
Dus toch maar weer aan zee en het is hier wel wat duurder maar voor Nederlandse begrippen spotgoedkoop.
Het werd een drie gangen menu.
Soepje vooraf en de saladebar was ook geopend en kon je zelf je eigen salade samenstellen.
Ik nam als hoofdgerecht een lamskotelet en een soort biefstuk,Paula en Lex kozen voor een biefstuk en een stuk ander vlees en Annemiek zat aan de kreeft en de garnalen en dit alles werd geserveerd met een gepofte aardappel en als toetje wat fruit.
Na de koffie hebben we nog wat gezellig zitten nakletsen bij ons op het terras en morgen ga ik proberen om vroeg op te staan om de zonsopgang te zien,vanuit onze kamer is het ongeveer 150 meter lopen naar de zee en het blijft altijd een mooi gezicht.
Ik ga er geen wekker voor zetten want die heb ik al genoeg gehoord de afgelopen weken.
Tot morgen

Anoniem zei

Wow, jullie zitten er nu wel mooi bij! Dat relaxen hebben julie onderhand wel verdiend, want het was een behoorlijk intensieve reis lijkt me.
Wat hebben jullie veel indruken opgedaan en wat en mooie foto's kwamen er voorbij!
Vergeleken met Amerika zijn dit echt enorm kleurrijke foto's.En dat is ook wel eens leuk.
Heel veel plezier nog de laatste dagen en geniet er maar van!!

groetjes, Marlous

Marjan (hekkie) zei

Wouw, wat een geweldige plek om de laatste dagen door te brengen. Het ziet er super uit en zo te lezen geniet je momenteel ook wel van je lot Jos. Zon, zee, strand, blauwe luchten en dan worden er ook nog Thaise schonen bijgeleverd! Maar ja wat wil met zo'n atlethisch gebouwd figuur als jij....;-)

Geweldig ook die foto's van de treinreis met al die gordijnen en dat knusse bij elkaar slapen. Leuk om mee te maken.

Jullie hebben je mooie relax plekje wel verdiend na de prachtige maar ook drukke rondreis door het Thaise land.

Geniet ervan!

Groetjes Marjan

Jaap zei

Wow wat een schitterend resort. Daar zou ik me ook wel een paardagen kunnen vermaken. Heerlijk dat die zee zo lekker warm is. Ik moet er aan de noordzee toch niet aan denken;)

Die burger kreeg ik ook meteen honger van mmmm die zag er weer heerlijk uit. Ik kan me voorstellen dat je die met smaak hebt opgegeten na die weken rijst.

Geniet lekker van de warmte, zon, zee en strand!!!!

Groetjes,

Jaap

Elly zei

Wat een supermooi resort hebben jullie! Daar kun je je wel een paar dagen vermaken. Prachtige foto's ook weer. Wat heerlijk om zo de laatste dagen door te brengen.

Geniet nog maar lekker!
Groetjes,
Elly

Anoniem zei

Zo hey,
dat is echt het paradijs.
Lekker om zo je vakantie af te sluiten.

Vandaag komen jullie al weer terug
met weer heel veel mooie herrinneringen waar op terug kunnen kijken.